آهن تخفیف

آهن تخفیف تولید و عرضه کننده انواع آهن آلات

آهن تخفیف

آهن تخفیف تولید و عرضه کننده انواع آهن آلات

همه چیز درباره ورق برشی و موارد استفاده آن

در صنعت ساختمان‌سازی از ورق‌ برشی متنوعی استفاده می‌شود که هر یک از آنها دارای ویژگی‌های مختص به خود بوده که به عنوان مثال می‌توان به خاصیت ضد زنگ‌زدگی، قابلیت استفاده در مناطق پرباران، زیبایی چشمگیر، کارایی برای پوشش سقف و همچنین ساخت پروفیل و لوله اشاره نمود.

برای تولید این ورق‌ها از دو روش نورد سرد و نورد گرم استفاده گردیده که در تولید به روش نورد گرم به جهت زیبایی بی از حد ورق سیاه نامیده می‌شود.

همچنین در تولید به روش نورد سرد، به دلیل ظاهر شفاف و براق آن، ورق روغنی خوانده می‌شود.

ورق‌ برشی دارای انواع مختلفی بوده که می‌توان به ورق کونیک، استیفنر، لچکی، ورق جان، ورق مضاعف جان، ورق کله گاوی، صفحه ستون، تیر ورق و  روسری اشاره کرد.

این ورق‌ها با تغذیه نمودن تجهیزات برشی و بریدن در ابعاد دلخواه معروف بوده که به همین دلیل به نام ورق برشی نیز خوانده می‌شود.


روش تهیه و تولید ورق‌ برشی

در روش ساخت ورق برشی به روش نورد گرم، تختال فولادی با حرارتی معادل 1280 درجه سانتی‌گراد نورد شده که این حرارت بالا، سبب کاهش ضخامت و در عوض افزایش عرض آن خواهد شد.

این ورق‌ برشی باید تا ضخامت 6/1 تا 8/1 رسیده که این فرآیند تا زمان مات‌شدن ورق‌ها ادامه خواهد یافت.

سپس در انتهای کار ورق‌هایی به صورت رولی و در اندازه‌های 100، 150، 152 و 20 سانتی‌متری تولید و به بازار عرضه می‌گردد.

در ساخت ورق برشی، از تجهیزات مخصوصی استفاده می‌گردد که از جمله آن می‌توان دستگاه برش گیوتین، برش پلاسما، دستگاه CNC و همچنین هوابرش نام برد.

برای ورق‌هایی با ضخامت نازک و با خطای 5 میلی‌متر از گیوتین، برای ورق‌های با ضخامت بالا از دستگاه هوابرش و همچنین برای برش ورق‌ها با دقت بسیار بالا از دستگاه پلاسما یا CNC استفاده می‌گردد.

لازم به ذکر است که برش پلاسما یا CNC زمان و هزینه زیادی در بر دارد.


ورق‌ برشی چه کاربردی دارند؟

ورق‌ برشی یکی از محبوب‌ترین ورق‌ها در بین عموم مردم بوده و یکی از پرفروش ترین محصولات در بازار به دلیل نحوه تولید و مقاومت و ایستایی بسیار بالا به شمار می‌رود.

کاربرد این ورق در صنعت ساختمان‌سازی به منظور اتصالات میلگرد، تیرآهن، پروفیل و لوله می‌باشد.

همچنین قابلیت استفاده در حمل‌ونقل، خودروسازی و کشتی‌سازی را داشته و در ساخت لوازم خانگی نظیر یخچال و ماشین لباسشویی نیز کاربرد دارد.

در صنایع ساخت‌وساز بسیار سنگین مانند پل‌سازی و ساخت مخزن‌های بسیار بزرگ و تانکرها، لچکی،تیر و صفحه ستون‌ها بکار می‌رود که به دلیل انعطاف‌پذیری و قابلیت کشسانی این ورق‌ها است.


محصولات پایه ورق برشی

همانطور که قبلا نیز اشاره نمودیم، ورق‌ برشی یا ورق‌های سیاه مدل‌های ST 37 و ST 52، بدلیل استحکام بسیار بالا، کیفیت بسیار خوب و کم‌وزن بودن به شکل یک ماده اولیه و با استفاده از دستگاه‌های مانند گیوتین یا پلاسما و در سایز و اندازه‌های متنوعی و با سفارش مشتری و یا نوع تفکر تولیدکننده تولید و برش خورده‌اند که با نام ورق ساختمانی شناخته شده و در ساخت‌وساز و صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیار دارد.


نحوه قیمت‌گذاری برش ورق فولادی

قیمت ورق‌ برشی موجود در بازار بسته به قیمت اولیه محصول و همچنین دستگاه‌های مورد استفاده برای برش می‌باشد.

بیشترین قیمت ورق‌ برشی مربوط به برش با دستگاه‌های CNC بوده که دارای قیمت‌های بالاتری هستند.

در تعیین قیمت ورق‌ برشی عوامل متعددی تاثیرگذار بوده که در انتخاب ورق برشی و ورق اولیه برش نخورده، پیچیدگی‌هایی وجود داشته که پیشنهاد می‌گردد نیازهای لازم را سنجیده و سپس ورق مورد نظر انتخاب گردد.

بسیاری از مردم بر این باورند که وقتی ورق‌ برشی انتخاب گردد، هزینه‌های موردنظر بعدی به منظور برشکاری به دلیل اینکه این ورق از قبل برش خورده شده‌اند، از سری مراحل لغو شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد